סודות המסחר האלקטרוני: כל מה שצריך לדעת על e-commerce

בשנת 1828 הוקם בניו ג'רזי הקניון האמריקאי הראשון. בזמנו, הקניון נחשב לפורץ דרך ובעקבותיו הוקמו עוד עשרות אלפי קניונים ברחבי ארה"ב, אירופה וכמובן כאן בישראל. אולם, החל משנות ה 90 החלו שינויים משמעותיים בתחום המסחר, וזאת בשל הקמה של אפיקי מסחר אלקטרוניים. מאז, עולם המכירות בשטח הולך ופוחת וזאת בשל העובדה כי עולם המסחר האלקטרוני נמצא במגמת תאוצה, לא מעט בשל תהליכי שיווק, פרסום ושיווק המותאמים לצרכי הלקוח, ללא צורך ביציאה מהבית. היכולת לבצע עסקאות בפלטפורמות האינטרנטיות השפיעה באופן משמעותי על הרגלי הצרכן, ובהתאם לכך גם חברות גדולות לצד עסקים הבינו כי פני עולם הקמעונות מצוי בעולם המסחר האלקטרוני. למעשה, עולם המסחר האלקטרוני גרם לשינוי משמעותי ומהפכני, וזאת בשל היכולת לאפשר לכל אחד ואחת להיכנס לתחום ולמכור את המוצרים שלו, אפילו ללא חנות פיזית. עסקים שלא נמצאים בתחום המסחר האלקטרוני עלולים  מצוא את עצמם מחוץ למשחק, ועל כן זה הזמן להכיר את התחום שעתיד לשנות את פני עולם המסחר כפי שהכרנו.

סודות המסחר האלקטרוני: כל מה שצריך לדעת על e-commerce

מסחר אלקטרוני – מהן הקטגוריות אותן חשוב להכיר?

נהוג לחלק את תחום המסחר האלקטרוני לשלוש קטגוריות מרכזיות, כאשר לכל קטגוריה המאפיינים הייחודים לה – C2B שמשמעותו היא עסקה המתבצעת בין גורם עסקי ללקוח הפרטי, B2B עסקה המתבצעת בין שני גורמים עסקיים וכן C2C אשר במסגרתה לקוחות פרטיים יכולים לבצע עסקאות האחד עם השני. תחום זה נמצא במגמת פריחה, לא מעט בחסות שנת הקורונה שהובילה רבים למחשבה אודות כניסה לעולם המסחר האלקטרוני, בשל הרווח הגלום בביצוע עסקאות המתבצעות בין אנשים פרטיים. מאחר והקטגוריות הללו משתנות ודינאמיות, נדרש מכל בית עסק להיות עם אצבע על הדופק ולהתעדכן בחידושים בתחום, מתוך מטרה ליצור מערך מסחר חדשני ומותאם אישית.

המהפכה כבר כאן

את המהפכה הדיגיטלית ניתן לזקוף לזכות תשתיות האינטרנט המתקדמות שבמסגרתן ניתן לבצע עסקאות מכל רחבי העולם, וללא צורך בתלות גיאוגרפית. לצד זה אין אי אפשר להתעלם גם מהיכולת של צרכנים להתנהל בצורה חכמה יותר, בשל היכולת לבצע השוואת מחירים, מציאת ספקים מועדפים מישראל כמו גם מהעולם וכן קבלת שירות אישי המותאם לצרכים הנדרשים. הקטגוריות של מסחר אלקטרוני נמצאות כאמור במגמת תאוצה ועדות לכך ניתן למצוא בזינוק מספר הנרשמים לקורסים בנושא, כחלק מהבנה כי המסחר האלקטרוני נמצא כאן בכדי להישאר.

לסיכום, עולם המסחר האלקטרוני הוא עולם מרתק המשלב לא רק פלטפורמות לעסקים אלא גם מציע לצרכנים התנהלות פיננסית נבונה יותר. בעקבות שיפור תשתיות האינטרנט וכן פתיחה של קורסים בנושא, כל אחד יכול לבצע דריסת רגל ובהתאם לכך לא רק להגדיל את ההכנסות אלא גם להתקדם לעידן שבו המסחר מתבצע באופן נגיש, מהיר ויעיל יותר מאי פעם.

נגישות